تهران، اتوبان ستاری، بلوار فردوس شرق، پلاک ۳۸۸، واحد ۱۴

پانزدهمین نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان «ایران پروژه» در ترکمنستان آبان1402

پانزدهمین نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان «ایران پروژه» در ترکمنستان

پانزدهمین نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان «ایران پروژه» در ترکمنستان

پانزدهمین نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان

 از تاریخ 26 لغایت 28 آبان ماه 1402

با حضور۹۴ شرکت ایرانی و بیش از ۳۰۰ تجار و فعالان اقتصادی ایران در عشق آباد برگزار گردید.

نمایشگاه «ایران پروژه» یک اقدام بزرگ ملی درجهت معرفی کالا ، محصولات و خدمات فنی و مهندسی شرکت های ایرانی بطور تخصصی در زمینه‌های تجهیزات و مشتقات نفت و گاز، پتروشیمی ،آب و برق و انرژی، صنعت ساختمان ،مصالح ساختمانی و خدمات فنی ومهندسی در بازارهای خارج از کشور بویژه منطقه CIS  و جهت توسعه بازارسازی، بازارشناسی ،فروش کالا و پیگیری کسب سهمیه صادرات بازار ایران در منطقه برای حضور بیشتر صادرکنندگان و حجم صادرات غیرنفتی کشور می‌باشد.

این نمایشگاه در چهار محور نفت و گاز و پتروشیمی، صنعت و تجهیزات و مصالح ساختمانی، آب و برق و انرژی و صدور خدمات فنی و مهندسی و راهسازی   برگزارگردید.

در حاشیه برگزاری این نمایشگاه: رئیس جمهور ترکمنستان با ارسال پیامی به شرکت‌کنندگان نمایشگاه تخصصی «ایران پروژه» و «مجمع تجاری ترکمنستان و ایران» بر توسعه حجم تجارت دوجانبه، ایجاد قالب‌های جدید تعامل و اجرای پروژه‌های مشترک در زمینه‌های امیدوارکننده تاکید کرد.

سردار بردی‌محمداف با ارسال پیامی به شرکت‌کنندگان نمایشگاه تخصصی «ایران پروژه»، به چشم‌اندازهایی که در مشارکت با ایران باز می شوداشاره کرد. پروژه‌های عمرانی و اقتصادی ترکمنستان را از جمله  پروژه ها و طرح‌هایی برشمرد که در نمایشگاه تخصصی ایران پروژه ارائه خواهد شد و نقش آنها را در تقویت روابط بین دو کشور مهم ارزیابی کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان، سردار بردی‌محمداف در این پیام تاکید کرد: برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ترکمنستان و ایران در عشق آباد نقش مهمی در افزایش همکاری های آتی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: شکی نیست که مذاکرات و توافقات آتی، پیش نیازی برای تقویت و گسترش همکاری بین تجار دو کشور همسایه در زمینه‌های جدید و همچنین اجرای بعدی پروژه‌های مورد علاقه دو طرف خواهد بود.

پانزدهمین نمایشگاه تخصصی “ایران پروژه” جمعه ۲۶ آبان در محل اتاق بازرگانی و صنایع ترکمنستان افتتاح شد.

همچنین هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، به ریاست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رشید مردوف معاون رییس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی کشورما در عشق‌آباد برگزار گردید.

در کنار برگزاری این کمیسیون، همایش مشترک تجاری بازرگانان و بخش‌های خصوصی دو کشور نیز برگزار شد.

بذرپاش نیز در ترکمنستان حاضر شد

وزیر راه شهرسازی در راس هیئتی  به منظور شرکت اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور و اقتتاح نمایشگاه تخصصی ایران پروژه با هواپیما وارد ترکمنستان شد.

وزیر راه‌ و شهرسازی در فرودگاه ودرمصاحبه با خبرنگاران ضمن تشریح جزئیات برگزاری هفدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان، از برگزاری نمایشگاه “ایران پروژه” با حضور ۳۰۰ فعال اقتصادی در این کشور خبر داد.

بذر پاش

بذرپاش بیان کرد: تبادل برق بین ایران و ترکمنستان موضوع دیگر است که در سفر رئیس‌جمهور کشورمان به ترکمنستان، مذاکرات خوبی انجام شده بود و امیدواریم در این کمیسیون مشترک موضوع تبادل برق را که در قالب سند همکاری در حال انجام است، نهایی کنیم.

بذر پاش

بذرپاش درخصوص یکی از دست آوردهای نمایشگاه تخصصی ایران پروژه گفت: احداث جاده به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار از مرز ایران در مسیر بندر ترکمن باشی با یکی از شرکت‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه امضا خواهد شد.

نمایشگاه و همایش تخصصی ایران پروژه عشق اباد

در مهرماه 1402 جلسه ای با ابتکار مسئولین سازمان توسعه تجارت به منظور تشریح و معرفی نمایشگاه تخصصی ایران پروژه با دعوت از شرکتها و موسسات صادراتی با زمینه فعالیت خدمات فنی و مهندسی، برق اب و انرژی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمان در سالن میلاد شرکت نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد در این جلسه مسئولین برگزاری ضمن تشریح برگزاری نمایشگاه مذکور، شرایط حضور در آن را بچگونگیرای شرکت ها اعلام نمودند و به سوالات حاضرین پاسخ داده شد.

نمایشگاه و همایش تخصصی ایران پروژه عشق اباد

با برنامه ریزی به عمل آمده یکماه قبل از برگزاری نمایشگاه کالاهای شرکت های جهت نمایش در نمایشگاه ایران پروژه به ترکمنستان جمع آوری گردید. بنا به  تقاضای وزارت امور خارجه ترکمنستان  و اتاق بازرگانی این کشور از کلیه شرکت های ایرانی دعوت بعمل امده بود.

در این رابطه شرکت مجری برگزاری با استفاده از کلیه امکانات خود مبادرت به اطلاع رسانی و جذب و ثبت نام از متقاضیان نمود که در این زمینه سفارت محترم جمهوری ایران اسلامی ایران در عشق اباد با اقدامات و هم اهنگی بی دریغ و مثال زدنی خود کمک شایانی به معرفی نمایشگاه و جذب مشارکت کنندگان داشت که جای تقدیر و تشکر از تک تک مسئولین محترم سفارت بویژه سفیر محترم وقت جناب اقای ارباب خالص و همچنین سفیرمحترم جناب اقای روزبهانی و جناب آقای صادقی معاون محترم سفارت همچنین رایزن اقتصادی سفارت دارد و همواره با  حمایت های این عزیزان نمایشگاه در سطح بسیار بالایی برگزار گردید. کلیه غرفه ها به صورت ویژه و به صورت سازه های  ام دی اف طراحی،  ساخته  و طی 2 روز نصب و آماده تحویل گردید.

بنا براین شرکت پارس پگاه تجارت با توجه به ثبت نام 2000 متر مربع که بخشی از آن حدودا 1000 متر مربع غرفه های ویژه با چوب و MDF ساخته و با 7 دستگاه کانتینر به شهر عشق اباد حمل نمود.

مدیریت شرکت نیز به همراه تیم فنی 10 روز قبل از افتتاحیه با هدف برنامه ریزی برای تهیه و رزرو هتل در شهر عشق اباد به کشور ترکمنستان عزیمت نمود  همچنین به دلیل ذیغ وقت  با مدیریت فعال ساخت غرفه های ویژه را با تیم فنی ایرانی در کمتر از 48 ساعت به اتمام رساند . 

افتتاحیه

در شروع مراسم طبق روال و سنت ترکمنستان گروه های موسیقی و رقص محلی به اجرای اهنگ های ترکمنی و پای کوبی پرداختند. در ادامه پیام رئیس جمهور ترکمنستان توسط  نماینده ویژه به سمع و نظر حاضرین در مراسم رسید.

در شروع مراسم طبق روال و سنت ترکمنستان گروه های موسیقی و رقص محلی به اجرای اهنگ های ترکمنی و پای کوبی پرداختند

خراسان‌شمالی به نمایندگی از استان‌های هم مرز با ترکمنستان در هفدهمین اجلاس مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان حضور داشت و ۲۰ پیشنهاد سه استان را برای تفاهم و توافق مطرح کرده است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری خراسان‌شمالی که برای هماهنگی‌ها و مقدماتانجام تفاهم‌ها و قراردادهای احتمالی با ترکمنستان از روز ۲۳ آبان ماه در ترکمنستان حضور داشت.

وی از فعالیت ۷ کمیته برای پیشبرد مذاکرات  یاد کرد و گفت: مسئولیت کمیته استان‌ها با استانداری خراسان‌شمالی به نمایندگی از سه استان هم مرز با کشور ترکمنستان است.

همچنین این نمایشگاه همراه با بازدید مقامات کشوری دیپلماسی دو کشور انجام شد

بازدید از نمایشگاه ها

بازتاب برگزاری پانزدهمین  همایش و نمایشگاه  تخصصی ایران پروژه در رسانه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

شرکت بازرگانی بین المللی پارس پگاه تجارت فعالیت اقتصادی خود را در قالب برگزاری نمایشگاه ها و همایش های متعدد بین المللی با تمرکز بر کشورهای CIS و اوراسیا بویژه روسیه، اوکراین، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان و… در سال 1368 شروع و تاکنون بیش از 300 نمایشگاه اختصاصی، تخصصی و بین المللی و همیاری های تجاری، سرمایه گذاری با حضور مقامات و مسئولین ارشد این کشورها برگزار کرده است.

1401 © تمامی حقوق وبسایت متعلق به شرکت پارس پگاه تجارت است.