تهران، اتوبان ستاری، بلوار فردوس شرق، پلاک ۳۸۸، واحد ۱۴

نمایشگاه ایران اگروفود ترکمنستان شهریور 1403

محل برگزاری:

ترکمنستان عشق آباد

برگزار کننده:

پارس پگاه تجارت

تاریخ برگزاری:

شهریور 1403

شرکت کنندگان:

بیش از 100 شرکت

شرکت پارس پگاه تجارت نمایشگاه ایران اگروفود را در ترکمنستان برگزار می کند. این نمایشگاه شهریور ماه سال 1403 در عشق آباد ترکمنستان برگزار خواهد شد. غرفه داران در این نمایشگاه، تمام محصولات موجود در صنعت غذا و کشاورزی را عرضه می کنند و به ارائه راه حل های جدیدی در حمل ونقل و نگهداری کالاها می پردازند.
از جمله مواد غذایی و محصولات کشاورزی که در این نمایشگاه ارائه خواهند شد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
خوارو بار، غذاهای منجمد، صنعت شیرینی پزی و قنادی، خوراکی های کنسروی، فرآورده های لبنی، مواد غذایی گوشتی، نوشیدنی های مختلف، میوه ها، ماهی ها و مواد غذاهای دریایی، به همراه تجهیزات و ماشین آلات غذایی و کشاورزی، تراکتور و کمباین، چاپ و بسته بندی، گل و گیاه، تولید و صادرات نیال و اصله، صدور، خدمات فنی ومهندسی تهیه و ساخت گلخانه های مصنوعی، کشت های فراسرزمینی، تجهیزات آبیاری. 

ایران یک شریک تجاري قابل اتکا و تأمین کننده ي نیاز هاي اساسی ترکمنستان در زمینه صنعت روزکشاورزي و موادغذایی و تجهیزات و ماشین الات ساخت ایران، به همراه فن آوریهاي هاي تک و الکترونیک و تکنولوژي روز می باشد. عدم دسترسی ترکمنستان به آب هاي آزاد، باعث شده تا مسیر ارتباطی ایران براي ترکمنستان حائز اهمیت گردد. افتتاح خط آهن مشهد- سرخس- تجن و خطآهن بافق-

بندرعباس اقدامات مهمی در جهت توسعه ي ارتباطات و تجارت بین ایران و کشور هاي آسیاي مرکزي، به ویژه ترکمنستان بوده است.

علاوه بر این موارد، دو کشور در زمینه ي مراودات محصولات کشاورزي و غذایی نیز با هم از گذشته تاکنون همکاري داشته اند و ایران سرمایه گذاري هاي متعددي را در بخش هاي متعددي انجام داده است. عضویت دو کشور در سازمان همکاري هاي اقتصادي (اکو) نیز عامل دیگري است که میتواند در روابط دو کشور تأثیرگذار باشد.

در سفر اخیر وزیر امور خارجه ایران به ترکمنستان(فروردین 1403 )، رییس جمهور ترکمنستان با اظهار رضایت از سطح عالی تعاملات دوستانه و برادرانه دو کشور، از این همکاري ها به عنوان نمادي از روابط دوستانه در منطقه یاد کرد.

بردي محمدف با اشاره به تجارب مثبت اجراي طرح هاي زیربنایی توسط شرکت هاي ایرانی در ترکمنستان، در خصوص فراهم کردن زمینه افزایش فعالیت شرکت هاي ایرانی در کشورش اعلام آمادگی کرد.

ایران بعد از روسیه دومین شریک تجاري ترکمنستان محسوب می شود .

ترکمنستان یکی از مصرف کنندن مواد غذایی و کشاورزي در میان کشور هاي تازه استقلال یافته ي آسیاي مرکزي به شمار میرود که ایران به عنوان یکی از همسایگان ترکمنستان و با مرز زمینی مشترك 1200 کیلومتري ، به دلایل جغرافیایی و اقتصادي میتواند سهم مهمی در روند افزایس حجم صادرات مواد غذایی و محصولات کشاورزي و توسعه ي بازار و همکاري هاي دوجانبه داشته باشد.

 ایران اگروفود یک رویداد اقتصادي منطقه دریاي خزر و موجب رونق کسب وکار در بازارکشورهاي ساحلی خزر و منطقه و توسعه صادرات کالا و خدمات فعالان اقتصادي و تجار و بازرگانان ایرانی به شمار می رود

حمایت کنندگان:
1 – سازمان توسعه تجارت ایران
2 – سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد
3 – اتاق بازرگانی و صنعت ترکمنستان
4 – اتحادیه جهانی نمایشگاه ها و توسعه صادرات

یک پاسخ به “نمایشگاه ایران اگروفود ترکمنستان شهریور 1403”

  1. سودابه ابراهیمی دینکی گفت:

    سلام نمایشگاه عاااالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

شرکت بازرگانی بین المللی پارس پگاه تجارت فعالیت اقتصادی خود را در قالب برگزاری نمایشگاه ها و همایش های متعدد بین المللی با تمرکز بر کشورهای CIS و اوراسیا بویژه روسیه، اوکراین، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان و… در سال 1368 شروع و تاکنون بیش از 300 نمایشگاه اختصاصی تخصصی و بین المللی و اعزام هیئت ها با پلتفرم های تجاری و سرمایه گذاری با حضور سازمان ها کمپانی ها و سرمایه گذاران این کشور ها برگزار نموده است.

1403 © تمامی حقوق وبسایت متعلق به شرکت پارس پگاه تجارت است.