تهران، اتوبان ستاری، بلوار فردوس شرق، پلاک ۳۸۸، واحد ۱۴

همایش تجاری ایران و روسیه در مسکو – 1395

محل برگزاری:

هتل رادیسون رویال مسکو

برگزار کننده:

پارس پگاه تجارت

تاریخ برگزاری:

خرداد 1395

شرکت کنندگان:

بیش از 300 نفر

همایش تجاری ایران و روسیه در تاریخ بیست و چهارم و بیست و پنجم خرداد 1395 با هدف گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی در هتل رادیسون مسکو توسط شرکت پارس پگاه تجارت و دبیری جناب اقای حسن مرتجی برگزار شد. این همایش با حضور بیش از ۲۵۰ فعال اقتصادی روسیه و ۴۰ فعال اقتصادی از ایران، بیانگر این است که آنان خواهان بهره برداری از فرصت های موجود و امکانات دو کشور هم مرز با بازارهای گسترده هستند. به علاوه شرکت کنندگان در همایش تجاری ایران و روسیه این پیش بینی را داشتند که در شرایط کنونی روسیه و دوران پساتحریم ایران، همکاری های بازرگانی رونق می یابد و محافل تجاری دو کشور باید در توسعه آن نقشی فعال برعهده داشته باشند.

همایش تجاری ایران و روسیه در نشستی دو روزه با حضور هشت رییس اتاق بازرگانی مناطق جنوبی روسیه و بازرگانان ایرانی تسریح کردند که هدف بعدی در روابط دو کشور باید توسعه عملیاتی روابط بین تجار ایران و روسیه و همچنین گسترش همکاری ها به صورت تخصصی باشد. آنچه از این نشست انتظار می رود این است که با توجه به علاقه مندی دوجانبه بین بخش های خصوصی و همراهی دولتی، سطح همکاری های تجاری میان ایران و روسیه در آینده گسترش بسیاری پیدا کند.
این همایش دو روزه در حالی پایان یافت که شناخت بیشتر از توانمندی های بخش های مختلف تولیدی و امکانات ایران و روسیه در تامین نیازهای متقابل و همچنین معرفی فرصت های بیشتر همکاری بررسی شد. “دشواری ها و چشم اندازها”، “نقش و جایگاه اقتصاد و بازار روسیه در جامعه همسود”، “شناسایی و بررسی نیازهای بازار روسیه”، “ویژگی بازار مصرف، ذائقه، سلیقه سنجی، نیازها و رفتار مصرف کنندگان و خریداران روسی” و “شیوه های تبلیغات و ایجاد برند در روسیه” موضوع های تخصصی این نشست بودند.

در این همایش که توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، سازمان توسعه تجارت ایران، اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه، شرکت بازرگانی بین المللی پارس پگاه تجارت و کنسرسیوم اتاق های صنایع و بازرگانی روسیه برگزار شد، مدیران برخی موسسات اقتصادی دو کشور از جمله بانک کشاورزی و اتحادیه تجاری و صنعتی روسیه نیز شرکت داشتند.
حضور در بازار روسیه نفوذ به بازار کشورهای مشترکالمنافع (CIS) است. روسیه در مرکز یک بازار 282 میلیون نفری متشکل از 11 کشور مستقل مشترک المنافع قرار دارد که اتباع آن بدون اخذ روادید برای تهیه اقلام مورد نیاز خود به بازار روسیه تردد دارند و به همین دلیل حضور در بازار این کشور، نفوذ در بازار همسود را در پی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پروژه های مرتبط

درباره ما

شرکت بازرگانی بین المللی پارس پگاه تجارت فعالیت اقتصادی خود را در قالب برگزاری نمایشگاه ها و همایش های متعدد بین المللی با تمرکز بر کشورهای CIS و اوراسیا بویژه روسیه، اوکراین، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان و… در سال 1368 شروع و تاکنون بیش از 300 نمایشگاه اختصاصی تخصصی و بین المللی و اعزام هیئت ها با پلتفرم های تجاری و سرمایه گذاری با حضور سازمان ها کمپانی ها و سرمایه گذاران این کشور ها برگزار نموده است.

1403 © تمامی حقوق وبسایت متعلق به شرکت پارس پگاه تجارت است.