تهران، اتوبان ستاری، بلوار فردوس شرق، پلاک ۳۸۸، واحد ۱۴

هیات تجاری خراسان شمالی به روسیه اعزام می شود

هیات تجاری خراسان شمالی به روسیه اعزام می شود

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: هیاتی تجاری متشکل از سرمایه گذاران استان با هدف افزایش روابط تجاری، بهره برداری اقتصادی و شناسایی ظرفیت های طرفین در ۲۷ شهریورماه سالجاری به روسیه اعزام می شود.
سعید پورآبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: نشست با سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، تشریح ظرفیت های 2 کشور، بازدید میدانی از فضای تجاری و فرصت های تجاری مسکو و بازدید از نمایشگاه World food از برنامه های این هیات تجاری است.
وی با بیان اینکه برنامه این هیات تجاری در روسیه پنج روزه است، افزود: نمایشگاه World food بزرگترین و برجسته ترین نمایشگاه مواد غذایی و نوشیدنی در روسیه است که هیات تجاری استان از آن بازدید خواهد کرد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی، یادآور شد: بازار روسیه ظرفیت مناسبی برای محصولات کشاورزی و مصالح ساختمانی استان است که برای گسترش صادرات در این حوزه باید تدابیر ویژه اندیشیده شود.
پورآبادی با بیان اینکه احیای ظرفیت مناطق مرزی از اولویت های دولت سیزدهم است، عنوان کرد: بر اساس آنچه تاکنون از مواضع رییس جمهور کشورمان می توان استنباط کرد، نگاه دولت به موضوع بازارچه های مرزی تغییر کرده به گونه ای که در پی بهره برداری از این ظرفیت به نفع تجارت کشور است که این شرایط به معیشت مرزنشینان و توسعه استان به شکلی آبرومندانه کمک می کند.
وی اضافه کرد: همچنین سفر اخیر رییس جمهور ترکمنستان به کشور و انعقاد تفاهم نامه با محوریت خراسان شمالی نشان می دهد که سیاست های کلان تجاری در جهتی قرار می گیرد که استفاده از ظرفیت های بالقوه بازارچه های مرزی را میسر می کند.
پیشتر معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در سفر به بجنورد با اشاره به نیازمندی های روسیه در بخش مصالح ساختمانی گفته بود، برنامه‌ریزی شده تا سه میلیارد دلار مصالح ساختمانی به این کشور صادر شود که در این میان خراسان شمالی نیز می تواند از این فرصت بهره ببرد.
تجار خراسان شمالی ۲۰۶ میلیون دلار کالا در مدت یکساله دولت سیزدهم به کشورهای مختلف صادر کرده اند که از این میزان، ۱۰۹ میلیون دلار از طریق گمرک استان انجام شد.
اعزام و پذیرش هیات تجاری خراسان شمالی یک اقدام ارزشمند در زمینه مراودات بازرگانی است و در یکسال گذشته هیات تجاری استان به کشور ارمنستان و قزاقستان اعزام شده اند.
کود اوره، ازت، مقاطع فولادی، پودر کریستال ملامین ، ورقه های اسفنجی، محصولات پلاستیکی، رب گوجه فرنگی، بلوک بتنی، اسید سیتریک خوراکی، هیدروکسید سدیم، زعفران، محصولات کشاورزی از عمده کالاهای صادراتی خراسان شمالی در این مدت یکساله است.
استان خراسان شمالی با داشتن واحدهای بزرگ صنعتی چون پتروشیمی، فولاد و لوله گستر اسفراین و آلومینای جاجرم در رتبه هفدهم استان های برخوردار از واحدهای بزرگ صنعتی قرار دارد و حدود ۴۰۰ واحد صنعتی کوچک نیز در این استان فعال است که حدود چهار هزار نفر در آن اشتغال دارند.
خراسان شمالی با ۲۶ کشور دنیا رفت و آمد تجاری دارد.
خبرگزاری ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

شرکت بازرگانی بین المللی پارس پگاه تجارت فعالیت اقتصادی خود را در قالب برگزاری نمایشگاه ها و همایش های متعدد بین المللی با تمرکز بر کشورهای CIS و اوراسیا بویژه روسیه، اوکراین، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان و… در سال 1368 شروع و تاکنون بیش از 300 نمایشگاه اختصاصی، تخصصی و بین المللی و همیاری های تجاری، سرمایه گذاری با حضور مقامات و مسئولین ارشد این کشورها برگزار کرده است.

1401 © تمامی حقوق وبسایت متعلق به شرکت پارس پگاه تجارت است.