تهران، اتوبان ستاری، بلوار فردوس شرق، پلاک ۳۸۸، واحد ۱۴

سهم ارزهای ملی در تجارت کشورهای اوراسیا به ۷۴ درصد رسید

سهم ارزهای ملی در تجارت کشورهای اوراسیا به ۷۴ درصد رسید

کمیسیون اقتصادی اوراسیا اعلام کرد: سهم ارزهای ملی مورد استفاده در تجارت متقابل بین کشورهای اتحادیه اوراسیا در سال ۲۰۲۲میلادی به ۷۴ درصد رسید.
کمیسیون اقتصادی اوراسیا در بیانیه ای اعلام کرد که سران کشورهای این اتحادیه در نشست شورای بین دولتی اوراسیا در ۲۵ تا ۲۶ اوت (سوم و چهارم شهریور) در شهر چولپون آتا قرقیزستان برگزار شد ۹ موضوع از جمله نحوه استفاده از ارزهای ملی در تجارت متقابل را بررسی کردند.
سران دولت های کشورهای اوراسیا همچین از پایان کار بر روی توافقنامه تاسیس شرکت بیمه اتکایی اوراسیا خبر دادند.
شورای بین دولتی همچنین فهرستی از پروژه های زیربنایی حمل و نقل اولویت دار را تصویب کرد.
سخنگوی رسمی کمیسیون اقتصادی اوراسیا پیشتر اعلام کرد که سهم پرداخت ها با ارزهای ملی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا می تواند در سال جاری به ۸۰ درصد برسد.
به گزارش از خبرگزاری تاس، “ایا مالکینا” گفت: سهم پرداخت ها به ارزهای ملی به ۷۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۱ رسید و طبق ارزیابی کارشناسان می تواند به ۸۰ درصد در سال جاری برسد.
وی تصریح کرد: مساله ترغیب سرمایه گذاری متقابل و گسترش استفاده از ارزهای ملی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در پرداخت های متقابل در دستورکار قرار دارد.
مالکینا گفت: در حال حاضر، تمامی شرایط برای گسترش سهم پرداخت ها به ارزهای ملی از جمله زیرساخت های پرداخت و تسویه مورد نیاز فراهم شده است.
در نشست مشترک سال گذش ته کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و اتحادیه اقتصادی اوراسیا بر استفاده از ارزهای ملی برای توسعه همگرایی به ویژه در شرایط تحریم های یکجانبه غرب و آمریکا تاکید شد.
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه خرداد ماه امسال اعلام کرد که مسکو از ابتکار تمدید قرارداد موقت تجارت آزاد بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران حمایت می کند.
رئیس جمهوری روسیه گفت: برای حفظ رژیم تجارت ترجیحی فعلی با ایران، از تمدید قرارداد موقت قبل از ورود به توافقنامه تجارت آزاد جدید حمایت می کنیم.
گفت‌وگوها در حال حاضر برای امضای یک توافقنامه تجارت آزاد تمام عیار، از جمله با ایران در جریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

شرکت بازرگانی بین المللی پارس پگاه تجارت فعالیت اقتصادی خود را در قالب برگزاری نمایشگاه ها و همایش های متعدد بین المللی با تمرکز بر کشورهای CIS و اوراسیا بویژه روسیه، اوکراین، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان و… در سال 1368 شروع و تاکنون بیش از 300 نمایشگاه اختصاصی، تخصصی و بین المللی و همیاری های تجاری، سرمایه گذاری با حضور مقامات و مسئولین ارشد این کشورها برگزار کرده است.

1401 © تمامی حقوق وبسایت متعلق به شرکت پارس پگاه تجارت است.