تهران، اتوبان ستاری، بلوار فردوس شرق، پلاک ۳۸۸، واحد ۱۴

تحریم های غرب مانع همکاری اقتصادی با ایران نمی شود

تحریم های غرب مانع همکاری اقتصادی با ایران نمی شود

مسکو می‌گوید تحریم های غرب مانع همکاری اقتصادی روسیه و ایران نمی شود.
به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که اقدامات خصمانه غرب و تحریم های آن علیه ایران و روسیه مانع از توسعه همکاری های دوجانبه سودمند میان دو کشور در زمینه های گوناگون نمی شود.
این وزارتخانه با اشاره به آمار و حجم تجارت خارجی میان دو کشور گفت: در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۲ همکاری اقتصادی و تجارت دوجانبه بین روسیه و ایران ۲.۷ میلیارد دلار بود که ۴۲.۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.
این وزارتخانه افزود: همچنین در مذاکرات بر سر توافقنامه تجارت آزاد جامع بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا پیشرفت هایی حاصل شده است.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در سفری کاری به مسکو خواهد رفت و در آنجا با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
قرار است وزیران خارجه دو کشور درباره وضعیت توافق هسته ای ایران، پروژه های مشترک انرژی و حمل و نقل روسیه و ایران و همچنین برخی موضوعات منطقه ای مانند اوکراین، سوریه و افغانستان گفتگو کنند.
چند روز پیش از این، نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی تحلیلی به قلم “بنویت فاکون” نوشته بود: روسیه و ایران، با وجود تحریم های غرب علیه دو کشور، در حال تقویت روابط خود هستند و این مسئله موجب نگرانی واشنگتن شده است.

نویسنده دراین باره افزود: ایران و روسیه بیشتر از هر زمانی به هم نزدیک شده اند. تلاش ها برای انزوای بین المللی این دو کشور، این دو دشمن سرسخت آمریکا را به سمت همکاری های نظامی و بازرگانی بیشتری سوق داده است و این برای واشنگتن هشداردهنده است.

نویسنده وال استریت ژورنال می نویسند دو کشور در مخالفت با نظم کنونی جهان به رهبری آمریکا شریک و هر دو تحت تأثیر تحریم های سخت آمریکا هستند. اتحاد و روابط نزدیک تر روسیه و ایران می تواند به دو کشور کمک کند تا از طریق یافتن بازارهای جدید برای محصولاتشان و تقویت همکاری های نظامی، تأثیرات تحریم های غرب را کاهش دهند.
این نشریه آمریکایی در پایان نوشت: در سال جاری تجارت دوجانبه بین روسیه و ایران ۱۰ درصد افزایش یافته و در سال ۲۰۲۱ تجارت بین دو کشور با رشدی ۸۰ درصدی به ۴ میلیارد دلار رسید.

خبرگزاری مهر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

شرکت بازرگانی بین المللی پارس پگاه تجارت فعالیت اقتصادی خود را در قالب برگزاری نمایشگاه ها و همایش های متعدد بین المللی با تمرکز بر کشورهای CIS و اوراسیا بویژه روسیه، اوکراین، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان و… در سال 1368 شروع و تاکنون بیش از 300 نمایشگاه اختصاصی، تخصصی و بین المللی و همیاری های تجاری، سرمایه گذاری با حضور مقامات و مسئولین ارشد این کشورها برگزار کرده است.

1401 © تمامی حقوق وبسایت متعلق به شرکت پارس پگاه تجارت است.