تهران، اتوبان ستاری، بلوار فردوس شرق، پلاک ۳۸۸، واحد ۱۴

در جریان بازدید وزیر جهاد کشاورزی از موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مطرح شد؛

در جریان بازدید وزیر جهاد کشاورزی از موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی مطرح شد؛

اقتصادسبز آنلاین:‌ در جریان بازدید وزیر جهاد کشاورزی از موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی به ریاست دکتر دهقان سانیچ، دبیر کل فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی، گزارشی از واحدهای تولیدی نان‌های حجیم و نیمه حجیم ارایه داد.

به گزارش اقتصاد سبز آنلاین، در بازدید محمدعلی نیکبخت از موسسات مذکور، دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رییس شرکت تات، دکتر رمضان‌نژاد مشاور عالی وزیر و دکتر پیمان فلسفی، نماینده مردم تهران در مجلس، وی را همراهی می کردند.
در جریان این بازدید، محسن نقاشی، دبیر کل فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران ضمن ارایه گزارشی از واحدهای تولیدی نان‌های حجیم و نیمه حجیم در کشور گفت: طبق آمار سازمان فائو، متاسفانه در کشورمان 35 درصد ضایعات در بخش سفره وجود دارد که بیشتر این رقم مربوط به نان است.
وی در ادامه افزود: البته خوشبختانه به دلیل رعایت مسایل فنی روز دنیا و تجربه‌های گرانقدر تولیدکنندگان در این عرصه، ضایعات نان‌های صنعتی، بسیار ناچیز بوده و مدت ماندگاری این نان‌ها بیشتر است و سالم‌تر محسوب می‌شوند. ضمن اینکه نان‌های صنعتی، با حرارت غیرمستقیم تولید می‌شوند و از خطرات بیماری‌ها به خصوص سرطان دور هستند.
نقاشی ضمن قدردانی از حمایت‌های دکتر خیام نکویی و دکتر دهقان سانیچ خطاب به وزیر جهاد‌کشاورزی گفت: با توجه به اهمیت نان، چنانچه دستور داده شود که به لحاظ فضایی و مکانی مورد حمایت قرار بگیریم، قطعا میزان ضایعات نان را کاهش خواهیم داد.

دبیر‌کل فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران با اشاره به ایجاد کمیسیون علمی فنی فدراسیون و دانشگاه اظهار داشت: به‌زودی مطالب علمی ارزنده‌ای را در بخش سلامت جامعه در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد و در آینده نزدیک به صورت پایلوت، نان‌های سلامت محور را از استان البرز به منظور کاهش ضایعات و افزایش کیفیت و تولید با میکس آرد گندم کامل و آرد کامل جو به بازار عرضه خواهیم کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقالات مرتبط

درباره ما

شرکت بازرگانی بین المللی پارس پگاه تجارت فعالیت اقتصادی خود را در قالب برگزاری نمایشگاه ها و همایش های متعدد بین المللی با تمرکز بر کشورهای CIS و اوراسیا بویژه روسیه، اوکراین، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان و… در سال 1368 شروع و تاکنون بیش از 300 نمایشگاه اختصاصی تخصصی و بین المللی و اعزام هیئت ها با پلتفرم های تجاری و سرمایه گذاری با حضور سازمان ها کمپانی ها و سرمایه گذاران این کشور ها برگزار نموده است.

1403 © تمامی حقوق وبسایت متعلق به شرکت پارس پگاه تجارت است.