تهران، اتوبان ستاری، بلوار فردوس شرق، پلاک ۳۸۸، واحد ۱۴

فرصت‌های استثنایی سرمایه‌گذاری در کشور ترکمنستان/همایش تجاری نمایشگاه ایران اگروفود ترکمنستان 6-8 شهریور 1403

فرصت‌های استثنایی سرمایه‌گذاری در کشور ترکمنستان/همایش تجاری  نمایشگاه ایران اگروفود ترکمنستان 6-8 شهریور 1403
فرصت‌های استثنایی سرمایه‌گذاری در کشور ترکمنستان
نشست تخصصی بررسی توسعه صادرات پایدار به بازار ترکمنستان و معرفی نمایشگاه تخصصی ایران اگروفود که ششم الی هشتم شهریورماه در عشق‌آباد ترکمنستان خواهد بود، برگزار شد.
ارباب خالص با اشاره به اینکه در هر کشوری فرصت و چالش وجود داشته اما موقعیت اقتصادی موجود در ترکمنستان فرصت‌های استثنایی به وجود آورده است، عنوان کرد: چالش‌های موجود نیز به دلیل اشتیاق به پیشرفت و استفاده و از فرصت‌ها به سرعت حل خواهد شد.
سفیر پیشین ایران در ترکمنستان در خصوص پیشرفت مناسبات بین دو کشور نیز افزود: بعد از استقلال ترکمنستان مناسبات ما با شیبی ملایم به سمت بالا و در حال توسعه بوده و در این مسیر با فراز و نشیب‌هایی نیز روبه‌رو بودیم.
وی یادآور شد: در ادامه سیاست‌های دولت‌ها در خصوص رفع موانع توسعه مناسبات، اقدام‌های خوبی صورت گرفت و ما نیز در جهت شناسایی مشکلات موجود اقدام لازم را انجام دادیم.
وی با اشاره به سیاست توسعه روابط با همسایگان توسط شهید رئیسی در دولت سیزدهم، اظهار داشت: دولت ترکمنستان در حوزه‌ی مطالباتی از ایران داشت که با اقدام دولت و در شرایط خاص تحریمی و شرایط ارزی کشور، پرداخت آن در دستور کار قرار گرفت و مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد دلار از این بدهی‌ها در سال گذشته پرداخت گردید.
ارباب خالص افزود: بعد از تحولات به وجود آمده در کشور ترکمنستان و حضور سردار بردی محمداف به عنوان رئیس جمهور این کشور، وی در دومین سفر خود در شروع دوره ریاست جمهوری به ایران آمد که طی آن سفر توافقات خوبی نیز با کشور ترکمنستان صورت گرفت و بالغ بر ۱۷ سند همکاری در این سفر به امضا رسید و این در صورتی بود که در این حوزه‌ها هیچگونه همکاری که تا به آن زمان صورت نگرفته بود که از جمله آن‌ها می‌توان به حوزه محیط زیست، اسناد و کتابخانه، حوزه صدا و سیما و همکاری خبرگزاری جمهوری اسلامی با آژانس خبری ترکمنستان و همچنین در بخش همکاری‌های ترانزینی نیز سند جامع ترانزیت به امضای دو طرف رسید.
مشروح خبر را در تابناک بخوانید:
https://B2n.ir/z05434

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقالات مرتبط

درباره ما

شرکت بازرگانی بین المللی پارس پگاه تجارت فعالیت اقتصادی خود را در قالب برگزاری نمایشگاه ها و همایش های متعدد بین المللی با تمرکز بر کشورهای CIS و اوراسیا بویژه روسیه، اوکراین، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان و… در سال 1368 شروع و تاکنون بیش از 300 نمایشگاه اختصاصی تخصصی و بین المللی و اعزام هیئت ها با پلتفرم های تجاری و سرمایه گذاری با حضور سازمان ها کمپانی ها و سرمایه گذاران این کشور ها برگزار نموده است.

1403 © تمامی حقوق وبسایت متعلق به شرکت پارس پگاه تجارت است.