تهران، اتوبان ستاری، بلوار فردوس شرق، پلاک ۳۸۸، واحد ۱۴

تقویت همکاری‌های اقتصادی ایران و ازبکستان با برگزاری مجامع تجاری مشترک

تقویت همکاری‌های اقتصادی ایران و ازبکستان با برگزاری مجامع تجاری مشترک

تقویت همکاری‌های اقتصادی ایران و ازبکستان با برگزاری مجامع تجاری مشترک

 

 

تاشکند – خبرنگار ازبک: در پی تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و ازبکستان، مجامع تجاری مشترکی در دو شهر تاشکند و خوارزم برگزار شد. این رویدادها با حضور بیش از 60 نفر از مدیران شرکت‌های بزرگ ایرانی به ریاست صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، و با همکاری وزارت امور خارجه، سفارت ایران در تهران و سایر نهادهای مرتبط دو کشور برگزار گردید.

 

**دکتر حسن مرتجی، مدیرعامل شرکت بازرگانی بین‌المللی پارس پگاه تجارت و مجری برگزاری دومین نمایشگاه و همایش ایران پروژه در ازبکستان** در گفتگو با خبرنگار ازبکستان، ضمن تأکید بر اهمیت این مجامع تجاری، بر فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، دارویی و… اشاره کرد. وی همچنین به برگزاری جلسات B2B بین تجار ایرانی و ازبکستانی اشاره کرد که زمینه ساز ایجاد همکاری‌های جدید و گسترش روابط تجاری خواهد بود.

 

**موضوعات مورد بحث در این مجامع:**

 

* بررسی پروژه‌های آتی در حوزه‌های صنعت، نوآوری، کشاورزی، مدیریت آب، غذا، شیلات، مصالح ساختمانی، پزشکی و دارویی، نساجی، لجستیک و مهندسی

* گفتگو در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک و همکاری در پروژه‌های مختلف

* برگزاری جلسات B2B بین تجار ایرانی و ازبکستانی

* بازدید از مناطق آزاد صنعتی و اقتصادی ازبکستان

 

**اهمیت این مجامع:**

 

* تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و ازبکستان

* ایجاد فرصت‌های جدید برای سرمایه‌گذاری مشترک

* گسترش همکاری‌های تجاری بین بخش خصوصی دو کشور

* شناسایی پتانسیل‌های اقتصادی دو کشور

 

**نتیجه‌گیری:**

 

با توجه به برگزاری این مجامع تجاری و علاقه‌مندی دو طرف به گسترش همکاری‌ها، انتظار می‌رود شاهد رشد چشمگیر روابط اقتصادی بین ایران و ازبکستان در آینده نزدیک باشیم.

 

 

**توجه:** برای کسب اطلاعات نمایشگاه ایران پروژه ازبکستان تاشکند میتوانید به سایت بازرگانی بین المللی پارس پگاه تجارت به آدرس www.parspegahtejarat.com مراجعه نمایید و برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به منبع اصلی خبر (رکورد GOES UZ-65719) مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقالات مرتبط

درباره ما

شرکت بازرگانی بین المللی پارس پگاه تجارت فعالیت اقتصادی خود را در قالب برگزاری نمایشگاه ها و همایش های متعدد بین المللی با تمرکز بر کشورهای CIS و اوراسیا بویژه روسیه، اوکراین، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان و… در سال 1368 شروع و تاکنون بیش از 300 نمایشگاه اختصاصی تخصصی و بین المللی و اعزام هیئت ها با پلتفرم های تجاری و سرمایه گذاری با حضور سازمان ها کمپانی ها و سرمایه گذاران این کشور ها برگزار نموده است.

1403 © تمامی حقوق وبسایت متعلق به شرکت پارس پگاه تجارت است.